Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Jaha det var dagen det.

Av Emma - 16 september 2009 19:49

Hej!


Ojojoj idag har jag känt mig superpigg! (vilket förklarar att jag nu är helt dead-beat -.-) Så jag passade på att nyttja det :)


Inledde dagen med att tömma och fylla diskmaskinen. När det var gjort gjorde jag frukost till mig och Robert som vi käkade på sängen <3 (längtar efter fredag, vill köpa pålägg) Efter det tog jag rätt på eventuell disk och satte på en tvättmaskin. Efter det tinade jag kyckling lår.

När diskmaskinen var klar öppnade jag den så den fick torka, Sen hämtade jag nya gardiner och dukar till alla rum (utom hallen har jag kommit på nu! :P *****!)  Strök dom och bytte gardiner i kök, linns rum, och sovrummet (ska ännu byta i stora rummet men robert måste röja först) Sen bytte jag dukar i dom rummen med.

Hängde upp tvätten och satte på en ny, tömde disken och fyllde en ny och körde.

Sen skalade jag potatis och tinade grönsaker och marinerade kycklingen, som kördes in i ugnen medans jag bytte löpare och torkade ur fönster och vattnade dom stackars blommorna jag har kvar.

Fixade även det sista för bebben i badrummet (det jag kan hittills, måste köpa blöjor etc.)

Grejade lite i hallen, Plockade in alla mina scrapbooking grejor i hyllan och slängde skräp och påsar som inte längre behövs och det ser bra ut! :D


Hmm sammanfattningsvis har jag gjort följande idag:

*Fyllt och tömt tre tvättmaskiner, samt handtvättat två dukar, en tröja och min BH. Även tvingat robert att hänga upp lite.

*Fyllt och tömt tre diskmaskiner (kändes som att det var disk överallt, kom nog till när jag var sjuk, paranoida jag kan inte dricka i samma glas då tydligen -.- )

*Lagat värsta goda söndagsmiddagen (på en onsdag! ;) ) Dvs Kycklinglår med sås, potatis och grönsaker.

*Tagit fram gardiner till 4 rum och strukit och hängt upp i tre.

*Strukit dukar och lagt på i tre av fyra rum.

*Torkat ur fönster och dammat av lite.

*Vid sidan om där tid har funnits har jag även satt självhäftande tejp på mammas tändsticksaskar.


Min belöning? ^^ När centrifugen för handtvätten stannat så ska jag ta en varm dusch, lägga in lite tvätt, krypa ner i min pyjamas med micropopcorn och Dirty Dancing!! :D


Puss puss!


 
 
Ingen bild

mum

18 september 2009 11:41

Åhh hjälp o du som e gravid:( Jag har inte ens orkat komma längre än till tanken på att höststäda..Hmmm plötsligt känner jag mej väldigt lat...:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 17 juli 2010 22:15


My Card for Angies Easel Card challenge! ^^ I made it a christmas card with different beige-ish and some red colors :D (i had so much fun making it, i actually made it in two versions!One regular & one Easel ^^)   You should try out aswell...

Av Emma - 13 april 2010 13:42

Haj!   Nu var det visst ett tag sen igen, men det är lätt hänt med mammas gull som tar upp all ledig tid jag har ;)  Han blir större och större och jisses att mamma bara blir stoltare, för han är så söt och så uppblandad mellan mig och Robert &...

Av Emma - 11 mars 2010 12:15


Hej!   Missa inte Bumblebees blogcandy! Gå till   http://scrapbooking-art.bumblebee-scrapbooking.com/forum/blog.php?b=184   och var med och tävla! :)       Lycka till! ...

Av Emma - 8 mars 2010 21:07


Glöm inte att kika in hos:   http://scrapptorget.wordpress.com/2010/03/01/scrapptorget-firar-50-000-besokare/#comments   Som firar 50.000 besökare! :D Grattis till dom, gå dit och var med och tävla! ;)   ...

Av Emma - 8 mars 2010 20:40


Glöm inte heller att vara med på handarbetas bloggcandy där du kan vinna en epic six!   Gå in på : http://handarbetascrap.wordpress.com/2010/03/01/valkomna-till-handarbetas-nya-inspirationsblogg/   Lycka till! :)       ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards