Alla inlägg under november 2008

Av Emma - 17 november 2008 00:19

Halloooj...!


Såååå...hemma sen halv två idag, småtrött och seg. Ska dra ett nytt pass imorgon 13.00 Seeegt. Jessica ska hämta mig på jobbet 09.00-10.10 på tisdag ett skönt avbrott i alla fall. Har ny lektion 10.20 på onsdag sen efter det ska jag på stan och köpa in ett par julklappar. 


Just nu är jag lite ledsen, saknar min lilla tjej, och det känns bara allmänt skit, och att gå och jobba i morgon ser bara så mörkt ut...Men jag vet att jag måste.  Tårarna sprutar åt alla håll...Känns jobbigt, jag och Robert pratar ju givetvis men stundena är jobbiga, och i synnerhet nu. why.


*suck*


Ska väl sova kanske, vet att det är bloggtorka, men jag försöker pressa in allt mellan, körlektioner och jobb:) Orkar aldrig bära med mig laptopen till jobbet då får jag ont i ryggen;)


Sov gott!


kram.

Av Emma - 15 november 2008 11:44

Hej!


Japp stämmer d. Håller på att packar inför jobbet, Jag kommer att bli aningens trött dessa fyra dagar. En arbetskamrat har bytt med mig så jag ska gå 13.00 idag till 13.00 imorgon och sen på måndag går jag 13.00 måndag tills 13.00 på tisdag :s Men sen e jag ledig tills ett dagpass på fredagen och sen är jag ledig fem dagar! :D


Sitter fortfarande och nynnar på "Play my Music" ^_^ Skäms inte det minsta up-beat tempo ftw^^ Man blir glad av det ;)


har packat middag osv, lite underhållning med kanske? Hm. Film typ.  Kan ju bli rätt skittrist på kvällen;)  Oooh får inte glömma att ta med te :D


Well ska packa vidare nu ;)


Hörs imorrn eller sen!


Kram.

Av Emma - 13 november 2008 22:31

Go'kväll!


Jag är på gott humör så jag tänkte dela med mig av mitt glada humör, Slå upp Jonas Brothers-play my music på youtube!

(Är inget vidare jonas brothers fan annars men den är lite medryckande!) 


Play my music!


Turn on that radio
As loud as it can go
Wanna dance until my feet can't feel the ground (feel the ground)
Say goodbye to all my fears
One good song they disappear
And nothing in the world can bring me down (bring me down)

Hand clapping
Hip shaking
Heartbreaking
There's no faking
What you feel when your riding home
Yeah, yeah

Music's in my soul
I can hear it everyday, everynight
It's the one thing on my mind
Music's got control
And I'm never letting go, no no
I just want to play my music
Whoa (music)

Got my six string on my back
Don't need anything but that
Everything I want is here with me (here with me)
So forget that fancy car
I don't need to go that far
What's driving me is following my dreams, yeah

Hand clapping
Earth shaking
Heartbreaking
There's no faking
What you feel when your on a roll
Yeah, yeah

Music's in my soul
I can hear it everyday, everynight
It's the one thing on my mind
Music's got control
And I'm never letting go, no no
I just wanna play my music
I just wanna play my music

Can't imagine what it'd be like
Without the sound of all my hero's singing all my favorite songs
So I can sing along

Music's in my soul
I can hear it everyday, everynight
It's the one thing on my mind
Music's got control
And I'm never letting go, no no
I just wanna play my music

Music's in my soul
I can hear it everyday, everynight
It's the one thing on my mind
Music's got control
And I'm never letting go, no no
I just wanna play my music
All night long!



(Yes box peeps! Osminkad är jag, men det får passera due to my good mood! ;) ) 

Av Emma - 12 november 2008 18:39

Tjooo...!


"This is real, This is me, Im exactly where i'm supposed to be".


Linn och jag såg en Disney film häromdagen. "Camp Rock." Inte så rockig men ändå bra, om man bortser från det vanliga inspelet från disney. Dessutom är Joe Jonas, småsöt :) 

Se själva ;) ---------------->http://www.youtube.com/watch?v=e1WYd732SeI


Ah middagen blev jättegod!

Myntade två morötter och lade i botten, på det lade jag en skivad lök utbredd över allt. Sen tog jag sju åtta potatisar som jag delade i fyra delar var och bredde över löken, sen smulade jag över kyckling buljong. Sen tog jag en hel kyckling och saltade och pepprade den, och tills sist smulade jag buljong på den med, sen på med lite milda flytande margarin, och in i kall ugn och vrid sen på ratten till 200 grader i en och en halv timme ;)  (I lergryta offcourse!;) )      Skitgott!


Jag har trixat med Nicki. Jag är en mycket STOLT matte :D !

Min älskling har ikväll lärt sig att backa ! :D Hon kan även stå upp från att ha legat ner, och just nu övar vi på att gå fot brevid mitt ben.  Och det tar sig! Hon är superduktig !! <3<3<3


Nu ska jag kaffe-tanta mig ^^ 


Hörs sen!


Kram.



Av Emma - 12 november 2008 11:18

Hej!


Nu är moment ett avklarat! Körlektionen är kirrad ^^Gick skitbra offcourse! ;) Så exalterad ska jag nu använda min nya lergryta! :D  Har lagt den i blöt och sitter nu och kikar på recept för kyckling, köpte en hel kyckling faktiskt, från kronfågel. Fick ett supersug igår på Maxi.


Anyways, så har jag ju hittat lite recept som känns som att de funkar! Ska bara se vad jag är mest sugen på :S


Jag älskar matlagning, det är väl rätt självklart med tanke på att jag är utbildad kock, men det blev för mycket sista året på gymnasiet, så jag känner att det var skönt att slippa från det och jobba med annat. Hemma however så älskar jag att pröva nya saker. Köket är min nivå :D Håller på att lära upp Robban att laga mat <3 och han är duktig!  han till och med vågar baka numera ;) har lärt honom att han får mer än gärna använda köket så länge han håller en mice an place! (franska för allt på sin plats) Dvs. att du städar undan när du lagar mat, på så sätt blir inte eftereffekten lika stor när du är färdig med middagen. Och trot eller ej, men det har sjunkit in nu :) Ingen är lyckligare än jag ;D


Efter middagen är det dags för lite klicker övningar med Snickan :) Hon sover nu, men det ska inte vara något med tanke på vad som komma skall sedan :D hahaha^^


Well nu ska jag laga mat ;)


Kramis!

Av Emma - 12 november 2008 08:49

Hajj!


Så just nu sitter jag och tuggar på en macka jag ska nämligen gå till körlektionen om typ tio minuter! Men jag tänkte att jag hinner skriva en rad iaf :) 


Skogaholmsbröd har släppt en grov limpa, av just skogaholms brödet. Äntligen kanske jag kan börja köpa den till robert, utan att tycka att den nog är ganska onyttig ;)


jag är ganska trött, meen jag vet att jag vill öva fickparkering lite granna idag, och högeravfarter så det kommer nog att bli kul! (som vanligt ;) ).


Jesper kommer och kikar på vårat xbox efter det att han slutar, det har börjat frysa bilden när man startar. Mindre bra. -.- Får se vad han kan hitta:) Han kan det ju bättre än jag :)


Nej nu ska jag hitta ett recept på kyckling i lergryta :D


Hörs sen !


Kramis. 

Av Emma - 12 november 2008 00:06

Tjohopp tjohej!


Så idag har jag jobbat till 13.00 och efter det hade jag körlektion 14.50, det gick bra! Men det regnade som faaaaan! -.-' Så vi passade på att boka en ny imorgon 09.20, jag var ju ändå ledig :)


Imorgon...tja imorgon har jag planer! Ska köra 09.20 till 10.30 först å främst!^^ Sen så har Robert har köpt mej en lergryta idag! ;D Så imorgon ska jag belöna honom med kycklingmiddag, tillagad i lergryta! ^^   <3<3<3<3 Efter middagen har jag lovat lilla snickan en ordentlig promenad med löpkopplet och en tennisboll, samt en maaaaassa belöningsgodis! (/Medtagande av klicker med)


Idag köpte jag äntligen en bok jag har tittat på länge faktiskt.

"Hundlekar" heter den, en guidebok till en lycklig hund. Och är hunden lycklig så är jag lycklig! :) Började med ett moment redan ikväll faktiskt. Och det FUNKADE! :D Nicki drar alltid så innihelsike i kopplet när jag har henne. Så jag testade att stuffa hela fickan full med godis och klickern. Momentet gick ut på att när hon gick så långt fram att kopplet spändes mellan oss skulle jag klicka och hon skulle vänta och bli belönad om hon kom tillbaka så kopplet blev som ett litet U mellan oss. Och efter ett tag fattade hon! Och det var superskönt att gå med henne, för hon drog inte, vilket var bra för idag har jag förbannat ont i höften! Hela vägen ut och in var hon sååå duktig! När hon blev belönad skulle hon sitta fit och inte nafsa efter godisen i mina fingrar, för att lära sig ha tålamod. Även det lärde hon sig efter en liten stund bara. Jag är en stolt matte!! :D


Läste i boken att hundar som lär sig tricks ska bli belönade med matigt godis, som små cm stora ostkuber, eller cm myntade grillkorvar. Då blir dom tydligen mer exalterade eftersom dom inte får det så ofta.

Hursomhelst ska jag lära henne att gårunt och sätta sig vid mitt ben imorgon om det kommer en annan hund. Ja...hehe...det får vi ju se -.-''''''


Efter det har jag väl bara lite hussysslor att fixa, tvätta på torsdag och städa på fredag. Jobba lö-sö, och sen må-tis...sen tors och sen jobbar jag dag på fredag och sen e jag ledig i fem dagar! :) 


Då ska jag göra julkort. Ensam. (Pikar mamma). Som Janne Långben säger: "Solo.Heeeelt solo." 


Hehe. ^^,


ska online kika på lite julklappar nu ;) Sov gott på er!


Nattis! 

Av Emma - 10 november 2008 14:43

Tänkte testa hur detta funkar;-) ska se om det gör det, skriver mer sen! Kram.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards